הבלוג המשפטי של עו"ד מרגלית בוטרמן
תנאי העסקת עובדים בכירים ברשויות ובתאגידים עירוניים
העסקת עובדים ברשויות המקומיות כפופה להוראות סעיף 29 לחוק יסודות התקציב, הקובע שאין להתיר שינויים בשכר שלא באישור שר האוצר (הממונה על השכר באוצר) ולהוראות חוקת העבודה לעובדים ברשויות המקומיות, המחייבת את הרשות כמעסיק להחיל על כלל עובדיה את ההסכמים הקיבוציים. החל משנת 1993 מאפשר משרד הפנים, יחד עם הממונה

מעסיקים- מדוע כדאי לכם לשמור על זכויות העובדים שלכם?
למעסיקים לא כדאי לנצל עובדים ולא לשלם להם את כל זכויותיהם. גם אם נראה שבטווח הקצר יש רווח כלכלי מכך. סביר שבטווח הארוך הנזק הכלכלי והתדמיתי יהיה חמור הרבה יותר. מצ"ב כתבה בענין. ואל תשכחו לעובדים תמיד קיימת הזכות לפנות ליחידת האכיפה של משרד הכלכלה, שהיא מצידה יכולה להטיל קנסות

נכון ולא נכון בעת פיטורי עובד
מעסיק רשאי לפטר עובדים, אך בדין הישראלי הזכות הזו מוגבלת למול זכויותיו הרבות האחרות של העובד. לפיכך חשוב להכיר מהם החובות המוטלים על המעסיק, מחד ומהם זכויות העובד מאידך, בטרם פיטורי עובד. ככלל, מומלץ לבצע הליך פיטורים בהתייעצות עם עורך דין המתמחה בתחום וזאת כדי למנוע עיכובים מיותרים בהליך המגיעים
כללים להעסקת קרובי משפחה ברשויות המקומיות
כבר בשנים הראשונות לאחר קום המדינה, ראו צורך לקבוע איסור על העסקת קרובי משפחה בשירות המדינה ובמועצות המקומיות והאזוריות. בהמשך הוראות אלו עוגנו בחקיקת משנה. בעיריות – נחקק סעיף 174א לפקודת העיריות ביולי 2001. (מצ"ב הקישור לנוסח החוק שאושר) החוק אוסר העסקת קרובים של נבחרים שלהם סמכויות על עובדי הרשות,
קיומם של יחסי עבודה
"עובד"- הינו אדם המעמיד את כוח העבודה שלו (זמנו מרצו וכשרונותיו ) תמורת שכר לזולת. נשמע פשוט? אך כלל לא. במקרים רבים נוצרים התקשרויות בין נותן עבודה לדורש עבודה – שלדעתם של הצדדים להסכם וכך גם נכתב בו – אין הוא הסכם עבודה, אלא הסכם למתן שירות, הסכם לשיתוף פעולה,