זוג מבוגרים שמח. מידע בנושא עריכת יפוי כוח מתמשך וצוואת

ייפוי כוח מתמשך מה זה - כל המידע מעו"ד מרגלית בוטרמן

עורך דין ליפוי כוח ממתשך ירושות וצוואות

מה ההבדל בין צוואה, צוואה הדדית ומה זה יפוי כוח מתמשך? צוואה פותחים רק כאשר האדם נפטר. יפוי כוח מתמשך מתייחס לטיפול באדם עוד בחייו ורק בתנאי שאיבד את היכולת לקבל החלטות לבד. (למעט האפשרות לקבוע מנגנון שיפעיל את יפוי הכוח בעניינים הרכושיים בלבד בגלל חולשה פיזית)

שירות וואטסאפ

מידע וסיוע משפטי כשירות לציבור מעו"ד מרגלית בוטרמן

קוד QR לסריקה על מנת להצטרף לקבוצת הוואסטפ של עו"ד בוטרמן בנושא עתיד בטוח ייעוץ בנושא ירושות צוואות ויפוי כח מתמשך

קבוצת וואטסאפ - עתיד בטוח: ייעוץ משפטי לשקט נפשי

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ השקטה של עו"ד מרגלית בוטרמן. קבלו מידע עדכני ומעשיר. בכל יום חמישי האחרון של כל חודש הקבוצה פתוחה לשאלות וייעוץ מעו"ד בוטרמן
הרצאת זום על ידי עו"ד בוטרמן

מה זה יפוי כוח מתמשך?

עו"ד בוטרמן מזמינה אתכם להקשיב להרצאת הזום שהעבירה בעבר אודות יפוי כוח מתמשך. מה זה? את מי ממני? איך? חשיבות, מידע על האפוטרופס ועוד.
כל מה שחשוב לגבי עריכת צוואות ויפוי כוח מתמשך

מה ההבדל בין צוואה, צוואה הדדית ומה זה יפוי כוח מתמשך?

צוואה פותחים רק כאשר האדם נפטר. יפוי כוח מתמשך מתייחס לטיפול באדם עוד בחייו ורק בתנאי שאיבד את היכולת לקבל החלטות לבד. (למעט האפשרות לקבוע מנגנון שיפעיל את יפוי הכוח בעניינים הרכושיים בלבד בגלל חולשה פיזית

מה זה יפוי כח מתמשך?

יפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי שחשיבתו אף יותר גדולה מעריכת צוואה. זאת מאחר שלצוואה יש הסדר בחוק סביר מאוד מי היורשים אם אדם נפטר ולא ערך צוואה. מסמך יפוי כח מתמשך בעל עוצמה גדולה עבור כל אדם אשר מגיע למצב בו אינו כשיר לקבל החלטות יותר לבד. יפוי כוח מתמשך מאפשר לכם לקבוע איך ומי יהיה אחראי לטפל בכם אם חלילה תאבדו את היכולת הקוגנטיבית לקבל החלטות לבד זאת במקום ההסדר בו המדינה מתערבת בבחירה מי יהיה האפוטרטופוס של אותו אדם וגם מתערבת בטיפול בו. מסמך זה נכנס לתוקף רק כאשר תגיעו למצב שבו לא תהיו כשרים לטפל בעניינכם לבד. באמצעות יפוי כוח מתמשך אנחנו מחליטים וקובעים מי יטפל בעניינכם האישיים, הרפואיים והרכושיים. 

עריכת יפוי כוח מתמשך נחוצה וחשובה גם להורים וגם לילדיהם!

הגיל המבוגר – נושא עימו גם סיכונים לא מעטים ויחד עם הנחת – יש גם דאגה להורים המתבגרים. הגיל המבוגר מביא איתו מחלות קשות או פחות, פגיעה בזכרון, ירידה ביכולות הפיזיות ולעיתים גם השכליות, וממצב של נעזרים בהורים, אנו מוצאים עצמנו צריכים לעזור להם – לערוך עבורם קניות, ללוות אותם לרופאים, להשגיח על ההוצאות שלהם ולעיתים גם לקבל ההחלטות במקומם.

איך נכון להתמודד עם זה?הצעד הראשון, כדי להקל עליכם, וגם על ההורים המתבגרים הוא עריכת מסמך שנקרא "יפוי כח מתמשך"

מה ההבדל בין צוואה לצוואה הדדית?

צוואה היא מסמך משפטי המורה כיצד יחולק רכושו של אדם לאחר מותו. צוואה רגילה היא צוואה שנערכת על ידי אדם אחד, והיא אינה תלויה בצוואתו של אדם אחר. לעומת זאת, צוואה הדדית היא צוואה שנערכת על ידי שני בני זוג, והיא תלויה בצוואתו של כל אחד מהם.

ההבדל העיקרי בין צוואה רגילה לצוואה הדדית הוא שהצוואה ההדדית היא למעשה חוזה בין בני הזוג. כל אחד מבני הזוג מתחייב בצוואתו להוריש את רכושו לבן הזוג השני, ובתנאי שבן הזוג השני יעשה את אותו הדבר.

יתרונות הצוואה ההדדית:

  • היא מבטיחה כי רכושו של בן הזוג הראשון יעבור לבן הזוג השני, גם אם השני יינשא מחדש לאחר מותו.
  • היא מאפשרת לבני הזוג לתכנן מראש כיצד יחולק רכושם לאחר מותם.

חסרונות הצוואה ההדדית:

  • היא מורכבת יותר לעריכה מאשר צוואה רגילה.
  • היא קשה יותר לביטול.

צו ירושה / התנגדות לצו ירושה

צו ירושה מוצא לבקשת יורשים פוטנציאליים (ולפעמים גם גורמים אחרים) במקרים שבהם אין צוואה. כל אדם שעלול להיפגע מהוצאת צו ירושה רשאי על-פי חוק להתנגד לכך – כשהתנאי היחיד להגשת בקשת ההתנגדות הוא שהצו עדיין לא ניתן (לאחר שכבר הוצא צו ירושה, ההליך הרלוונטי למי שמתנגד לו הוא בקשת ביטול צו ירושה). התנגדות לצו ירושה מוגשת לרשם לענייני ירושה, דרך האתר, בלשכות או באמצעות הדואר, ונידונה בבית דין לענייני משפחה. משרד עו”ד שפירא בוטרמן מסייע לכל מי שמעוניין או מעוניינת להתנגד לצו ירושה לעשות זאת באופן שימקסם את סיכויי ההצלחה של המהלך.

לקוחות מספרים

5/5
הרגשתי הקלה ענקית אחרי. השרות היה מצוין. הכל היה ברור ועיניני ומהיר.
5/5
גברת בוטרמן קיבלה את אמא פעמיים. כל פעם למשך שעות ללא הגבלת זמן. הסבירה בסבלנות את המשמעות של כל דבר בעריכת יפוי כח.ייעצה בכל מה שאפשר. היא מקצועית ויסודית. ישרה, אפשר לסמוך עליה ועל מה שהיא עושה.אנחנו היינו מרוצים מאד וממליצים עליה..
5/5
לפני עריכת צוואה ויפוי כוח מתמשך יש התלבטויות וקושי לקחת החלטה. אבל גברת בוטרמן לא חוסכת בזמן ובהסברים.עד שמרגישים יותר בטוחים לעשות את המסמך מתוך הבנה ודאגה לעתיד.היא ממש מלווה את הלקוח לאורך כל התהליך וזה מאד חשוב ומקל!

מאמרים אחרונים

מאמרים אחרונים בנושא צוואות, ירושות ויפוי כוח מתמשך

ביטול צו ירושה

ביטול צו ירושה

במקרים שבהם אדם נפטר ואין צוואה תקפה, יחולק עיזבונו בהתאם לדיני הירושה – על בסיס מתן צו ירושה. את הבקשה לצו זה מגישים בדרך כלל

קרא עוד »
התנגדות לצוואה

התנגדות לצוואה

צוואה נועדה לשקף את רצונו של האדם בנוגע לאופן חלוקת הנכסים שצבר לאחר פטירתו. בכל מקרה שבו ישנו חשד לבעיה כלשהי סביב עריכת המסמך החשוב,

קרא עוד »
התנגדות לצו ירושה

התנגדות לצו ירושה

צו ירושה מוצא לבקשת יורשים פוטנציאליים (ולפעמים גם גורמים אחרים) במקרים שבהם אין צוואה. כל אדם שעלול להיפגע מהוצאת צו ירושה רשאי על-פי חוק להתנגד

קרא עוד »
כתיבת צוואה

כתיבת צוואה

צוואה הינה מסמך משפטי שבו אדם קובע למי ואיך יועבר רכושו לאחר מותו. הזכות של אדם לקבוע מראש איך יחולק רכושו לאחר פטירתו לפי ההנחיות

קרא עוד »

#קמפיין חרבות ברזל – שירותים מותאמים למצב חירום

כן, אני רוצה לערוך צוואה

השאירו פרטים וצוות המשרד יחזור אליכם בהקדם! מענה מיוחד לתושבי העוטף ומפונים!

יש לך שאלה?

צוות המשרד ועורכת הדין מרגלית בוטרמן ישמחו לענות על כל שאלה. תשובה תשלח עד 24 שעות מקבלת ההודעה - לא כולל שבתות וחגים.

כתובת

כף החיים 34, ביתר עילית רמת גן

אימייל המשרד

office@shblaw.co.il

טלפון

050-3121991 | 02-5725986

דילוג לתוכן