ביטול צו ירושה

ביטול צו ירושה

במקרים שבהם אדם נפטר ואין צוואה תקפה, יחולק עיזבונו בהתאם לדיני הירושה – על בסיס מתן צו ירושה. את הבקשה לצו זה מגישים בדרך כלל מי שרואים את עצמם כיורשים, אולם גם נושים של יורשים פוטנציאליים עשויים לקבל צו ירושה וכך גם מנהל העיזבון. במקרים שבהם ישנם סימני שאלה סביב מוצדקות הוצאת הצו, ניתן להגיש בקשה שמהותה ביטול צו ירושה. מאחר שמדובר במצבים סבוכים במיוחד, מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום – במשרד עורכי דין שפירא בוטרמן תמצאו צוות בקיא בכל הלכות הצוואות והירושות, ובהתאם יכולת מוכחת לסייע גם כשעל הפרק ביטולו של צו ירושה.

ביטול צו ירושה – תשובות לשאלות נפוצות

* מתי מוגשת הבקשה? – בקשה לביטולו של צו ירושה תוגש באופן טבעי רק לאחר שניתן צו כזה. אם טרם ניתן צו הירושה, אפשר להגיש התנגדות להוצאתו. בכל מקרה מומלץ לפעול ללא דיחוי, על-מנת למקסם את הסיכוי לתשובה חיובית, כלומר ביטול הצו.

* מי מורשה להגיש בקשה? – כל מי שנכלל בצו הירושה כיורש, וגם כל מי שחושש כי ייפגע אם הצו לא יבוטל.

* כיצד מוגשת הבקשה? – ניתן להגיש בקשה לביטול הצו אונליין, דרך הדואר או במשרדי רשם הירושות ברחבי הארץ.

* באילו מקרים ניתן לבטל צו ירושה? – ההחלטה נתונה לשיקולו של הרשם לענייני ירושה. היורשים המופיעים בצו רשאים להביע את עמדתם בפניו. בנוסף מתייחס הרשם לנזקים שעלולים להיגרם גם לצד ג' (למשל מי שקנו נכס מהיורשים על בסיס אותו צו ירושה שכבר ניתן).

שירות אחראי בזמינות גבוהה

משרד עורכי דין שפירא בוטרמן מסייע להגיש בקשת ביטול צו ירושה בזמינות גבוהה, מתוך מודעות מלאה לחשיבות ממד הזמן במקרים אלה. מרכיב נוסף בשירות הוא אחריות מלאה, וכמו כן מובטחת התייחסות מעמיקה לכל פרט ופרט אשר עשויים להיות רלוונטיים לבקשה. משרד עו"ד שפירא בוטרמן הוקם כבר בשנת 1972, ע"י עו"ד משה שפירא וכיום מובילה אותו עו"ד מרגלית בוטרמן – על-פי אותם ערכים המנחים את הפעילות לאורך כל 5 העשורים: מענה מקצועי מדויק לכל צורך ויחס אישי חם לכל לקוח ולקוחה.

דילוג לתוכן