חתימת חוזה עבודה אישה מביאה עט לחתום על חוזה עבודה- חשוב לבדוק את חוזה עבודה מול עו"ד לעינייני עבודה

הגנה על זכויות עובדים – ע”וד לענייני עבודה

עו"ד לענייני עבודה - זכויות השכירים

עולם התעסוקה מחביא בתוכו לא מעט רגעים יפים ומשמחים, החל מקידום ועד להתפתחות אישית ובלא מעט מכרים גם הפיכה של סביבת עבודה לקהילה משפחתית וחמה. אך בד בבד מקום העבודה עלול להפוך לסיוט מתמשך, בין אם בהרעת תנאים עד לכדי הגשת התפטרות ובין אם בפיטורין שלא לצדק. לא מעט מקרים דורשים התערבות של עו”ד לענייני עבודה שיוכל לעזור לעובדים למצות את הזכויות השונות, ולהעניק לנו את אשר מגיע לנו על פי חוק. 

זכויות העובדים הבסיסיות שהניסיון לימד אותנו שנפגעות הכי הרבה

אי-הודעה על תנאים או הסכם עבודה בכתב

מעביד מחויב על פי חוק להודיעה לעובד בתוך 30 ימים על תנאי ההסכתו. הפרה הזו על פי חוק יכולה לזכות עובד בכ- 15,000 ש"ח. אבל הבעיה העיקרית הינה שבעל פה מבטיחים לעבוד תנאים מסוימים ובפועל אינו מקבל תנאים אלו גם לעובד אין יכולת להוכיח מה הובטח לו. במצב זה אנו ממליצים לכם לא לעורר שום עניין מול המעסיק ולפנות מיידית לעו”ד בענייני עבודה אשר יוכל להעניק לנו הכוונה מלאה ויסודית בכל הליך אותו נצטרך לבצע במקרים של הפרת זכויותינו. ובבחירה של איש מקצוע זה מומלץ לקבל ייעוץ דרך שפירא בוטרמן משרד עורכי דין המתמחה בדיני עבודה שונים.

אי הפרשה לפנסיה וקופות הגמל וכן אי תשלום דמי זכויות נוספות מכורך החוק.

אי הפרשה לקפות הגבל, פנסיה, אי תשלום דמי מחלה, הבראה ועוד. לרוב תשלום השכר ישקף האם הופרו התנאים. 

פיטורין שלא כדין

על חובת המעסיק לזמן את העובד לשימוע לפני פיטורים וכן החוק מחייב אתל המעסיק להיות "פתוח בליבו" וקשוב לעובד. זאת על מנתץ לתת הזדמנות נוספת לעובד במידת האפשר ולהימנע מפיטורין. 

אי תשלום פיצויים בגין פיטורין על ידי המעסיק או בגין התפטרות העובד

בנושא מורכב זה ישנן הרבה שאלות כגון האם העובד פוטר או התפטר, באלו תנאים זה היה, כמה זמן עבד אצל המעסיק, האם היה הסכם עבודה וכו'. 

האם לדעתך אחת מזכויות אלו שציינו למעלה הופרו על ידי המעסיק שלך?

אם תשובתך היא כן יש להיוועץ עם משרדנו בהקדם! אי מילוי זכויות בסיסיות של עובדים במקום עבודתם, הינה הפרה בוטה של דיני עבודה ודורשת התייחסות רצינית ועניינית. על כן ייעוץ עורך דין דיני עבודה, לא רק יאפשר לנו לקבל פיצוי הולם אלא גם התייחסות רלוונטית ומקצועית מהגורמים השונים כמו בית הדין לעבודה.

על כן בחירה באיש מקצוע כמו עורך דין לענייני עבודה, מומלץ לבחור בשירותים אלו דרך שפירא בוטרמן משרד עורכי דין המתמחה בתביעות שונות בתחום זכויות עובדים, בניהול תביעות אל מו המעסיקים ובמעטפת מלאה בכל ההליך המשפטי.

אם תשובתך היא לא, או לא בטוחים במקרה זה הדרך הנכונה הינה להיוועץ עם המשרד או לקרוא יותר בהמשך העמוד על כלל הזכויות העובדים.

כלל זכויות העובדים

מידע זה נכתב על מנת לעזור לכם להבין האם יתקיימה הפרה של תנאים העסקה על חוק. גם אם לא התקיימה הפרה של תנאים אלו יתכן ועדין התקיימה הפרה של המעסיק ועל כן בכל מקרה אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד לענייני עבודה

העדרות מהעבודה המזכה בשכר

שכר המינימום לשעה לעובד במשרה מלאה הינו 29.12 ש"ח. שכר מינימום לעובד במשרה חלקית הינו 28.49 ש"ח. שעות העבודה החודשיות למשרה מלאה עומדות על 182 שעות חודשיות. 

פריילנס או שכיר?

יש להבהיר כי במשפט העבודה — לא ההסכם הוא הקובע את מעמדו של נותן השירות כעובד, אלא מהות היחסים בין הצדדים. אם בית הדין לעבודה ישתכנע כי למעשה מדובר בהתקשרות היוצרת יחסי עובד מעסיק בין הצדדים — הרי שהמעסיק יהיה מחוייב לשלם לנותן השירות בדיעבד את כל הזכויות שמגיעות לעובד מכוח החוק

חוזה העסקה

על פי דין על המעסיק לשלוח לעובד הודעה בכתב על תנאי העבודה. או במילים אחרות הסכם עבודה. על הסכם העבודה להכיל מספר פרטים בניהם: תנאי שכר, תנאי העסקה, ימי חופשה ומחלה וכו'. טיפ: חשוב מאוד לוודא שכל מה שנאמר והובטח בעל פה מופיע בחוז העסקה. 

שכר מינימום

שכר המינימום לשעה לעובד במשרה מלאה הינו 32.30 ש"ח. (נכון לאפריל 24)

חובות שיוויון

חובת המעסיק להפריש לקרן פנסיה וחלק מהביטוח לאומי. 

הפרשה לפנסיה וביטוח לאומי

חובת המעסיק להפריש לקרן פנסיה וחלק מהביטוח לאומי. 

שימוע לפני פיטורין

חשוב שכל שכיר ידע שאם המעסיק מחליט לפטר אותו ישנה דרך לעשות זאת. אם המעסיק אינו פועל על פי החוק העובד זכאי לפיצויים. על המעסיק לזמן את העובד לשימוע, על המעסיק ליידע את העובד סיבות השיבוע ולתת לו זמן להתכונן לשימוע. בזמן השיבוע חובת העמסיק לערוך פרוטוקול ולהקשיב לכל  טענות ותשובות העובד. על המעסיק לשקול את תשובות העובד לפני הוצאת מכתב פיטורים.

חוק שעות עבודה ומנוחה

שעות העבודה החודשיות למשרה מלאה עומדות על 182 שעות חודשיות. 

זכויות נוספות מכוח החוק

חובות השיוויון הנובעות מהוראות חוק ספציפיות כגון חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה וחוק שיוויון זכויות לאנשים עם מגובלות, וכן מהוראות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, חלים גם על המעסיק הפרטי. מכוח חובה זו אסור לו שלא לקבל לעבודה משיקולים פסולים – כגון היותו הורה, גבר או אשה, מצב רפואי עמדה פוליטית וכד'

עו"ד לענייני עבודה מספרת איך ניתן לדעת אם המעסיק פגע בזכויותך מנסיונה העשיר

ראשית אם אתם הגעתם לכאן כנראה שיש דבר מה שבו אתם חושדים וההמלצה שלי היא תמיד אם יש חשד לבדוק זאת מול אנשיעו"ד דיני עבודה.

בהמון מהמקרים תלוש השכר הוא זה שיתן אידיקציה האם זכיותך נפגוע. 

אם אינך מקבל את תלוש השכר ו\או אינך חתום על הסכם עבודה יש לפנות לעו"ד מייד. 

האם טוב לך בעבודה? האם העסקה שלך מתבצעת בהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה? אם לא האם אתם מקבלים תשלום על שעות נוספות.

איך מתייחס עליך המעסיק שלך?

כל השאלות האלו הן אידיקציה הדרך הכי טובה לענות על השאלה הינה לשלוח לעו"ד את החשד שלך, הסכם העבודה ושלושה תלושי שכר אחרונים ולתאם שיחת ייעוץ. עלות שיחת ייעוץ בהרבה מקרים משתלמת ומולידה קבלה של סכום כסף מרובה כפיצויים מהמעסיק. 

מרגלית בוטרמן ממשרד עו"ד ונוטריון שפירא בוטרמן

מאמרים אחרונים

מאמרים אחרונים בנושא דיני עבודה 

חובת השוויון

חובת השיוויון

חובת השוויון הנובעות מהוראות חוק ספציפיות כגון חוק שוויו הזדמנויות בעבודה וחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, וכן מהוראות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו –

קרא עוד »
שכר מינימום מידע

שכר מינימום

שכר מינימום בהתאם לקבוע בחוק ובתקנות עומד כיום על 5,570 ₪ לחודש למשרה מלאה. בעקבות קיצור שבוע העבודה בשעה אחת – שעות העבודה החודשיות למשרה

קרא עוד »
חוק שעות עבודה ומנוחה

חוק שעות עבודה ומנוחה

חוק שעות עבודה ומנוחה הוא חוק הקובע את הזמנים שבהם מותר למעביד להעביד את העובד, את זכות העובד למנוחה שבועית, ואת הגמול שיש לשלם בעד

קרא עוד »
חוזה העסקה - מידע למועסקים

חוזה עסקה זכויות וחובות

הדברים שעל הצדדים לבחון בטרם עריכת ההסכם ביניהם: מהות השירות – האם מדובר בשירות שהוא בליבת העסק או שהוא חיצוני לו. מהות הקשר – האם

קרא עוד »
הפרשות לפנסיה וביטוח לאומי מידע למועסקים

הפרשה לפנסיה וביטוח לאומי

חובת ביטוח פנסיוני לעובדים: כל עובד שמלאו לו 21 ועובדת שמלאו לה 20 זכאים להפרשות לביטוח פנסיוני: קרן פנסיה –  מציעה מספר מסלולים של חיסכון פנסיוני עם ביטוח

קרא עוד »

יש לך שאלה?

צוות המשרד ועורכת הדין מרגלית בוטרמן ישמחו לענות על כל שאלה. תשובה תשלח עד 24 שעות מקבלת ההודעה - לא כולל שבתות וחגים.

כתובת

כף החיים 34, ביתר עילית רמת גן

אימייל המשרד

office@shblaw.co.il

טלפון

050-3121991 | 02-5725986

דילוג לתוכן