ישראל במלחמה - מידע משפטי בדיני עבודה

תשובות ושאלות-ישראל תחת מלחמה:
איך מתמודדים עם זכויות העובדים?

תמונה של חיילים: מאמר בנושא תקנות העסקת עובדים בשעת מלחמה
דגל ישראל

מציעה להודיע לה כי עקב המצב תהיה דחייה בתחילת העבודה. והאם זה מקובל עליה. אם לא -מוזמנת לשימוע (אפשרי גם בטלפון) ולהודיע שכרגע לא שייך לקלוט עובדת חדשה ולכן מפוטרת. ולשלם לה על יום הודעה מוקדמת.

כרגע אם העובדים לא מגיעים לעבודה כי אין אישור להגיע אליה אונכי הם מעדיפים להישאר עם הילדים -תודיע להם שאתה כמעסיק לא מחוייב לכלום. אם יהיה פיצוי -יקבלו אותו. אם יש להם ימי חופשה -או שמבקשים לצבור על חשבון חופשה עתידית -שישלחו לך הודעה בכתב. ואז תאשר.

על חשבון ימי החופשה שלה. אם יהיה שיפוי מהמדינה -תסכימי להעביר לה.. אבל אם הילדים מתחת לגיל 14 אחד מבני הזוג רשאים לשמור ויקבלו שכר

לא מגיע לה. לא תעבוד -לא תקבל שכר. אם יהיה פיצוי -תקבל אבל אולי לא תהיה זכאית כי רק אחד ההורים זכאי ובתנאי שהשני לא יכול לשמור על הילדים. לגבי העובדת הגלובלי -מאמינה שיש הגדרה של היקף משרה. אבל צריך לבחון החוזה.

עובדים שקבלו צו שירות למפעל חיוני חייבים להגיע. השאלה אם יש להם פטורים מכוח החוק ומה הסיבה שלא מגיעים. תדווח למפקח האזורי מי לא מגיע -שהוא יעשה העבודה השחורה. בעיקרון זו עבירה פלילית וגם עבירת משמעת. תוכל גם לאיים בשימוע לפני פיטורים. כמובן תלוי בנסיבות -אם העובד בבית כי בן הזוג מגויס והוא עם הילדים. או חלילה משפחה שאבדה קרוב משפחה במלחה או בטבח. על פי החוק העובדים יכולים להגיש ערר על קריאתם לשירות במפעל חיוני.

שירותים משפטיים ללא התחייבות

כלים משפטיים ומקצועיים מעו"ד בענייני עבודה

הודעה חשובה: קבוצת וואטסאפ תהיה פתוחה לשאלות בהתאם לדרישה וכן בהתאם להנחיות הממשלה שתצאו לעסקים!

תמונת עם ברקוד להצטרפות לקבוצת וואטסאפ של עו"ד מרגלית בוטרמן - חיסכון לעסקים

קבוצת וואטסאפ - חסכון לעסקים

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ השקטה של עו"ד מרגלית בוטרמן - חסכון לעסקים. קבלו מידע עדכני ומעשיר. בכל יום חמישי האחרון של כל חודש הקבוצה פתוחה לשאלות וייעוץ מעו"ד בוטרמן. **לאור המלחמה פתיחת נקבוצה תתבצע על פי ביקוש!
תמונה של תוכן העניינים של המדריך למעסיק שנכתב על ידי עורכת הדין מרגלית בוטרמן

המדריך למעסיק

עו"ד מרגלית בוטרמן אשר מתמחמה בדיני עבודה הכינה עבור בעלי עסקים מדריך משפטי אשר מפרט את הזוכיות והחובות של כל עסק כלפי עובדיו.
חתימת חוזה עבודה אישה מביאה עט לחתום על חוזה עבודה- חשוב לבדוק את חוזה עבודה מול עו"ד לעינייני עבודה

חוזה עבודה לדוגמא חינם

חוזה עבודה שומר הן על זכויות העסק והן על זוכיות העובד. מה צריך לכלול בחוזה העבודה? מה התנאים מה החובות והזכויות. הכל בחוזה העבודה לשירותכם.

עדכונים אחרונים ומידע חשוב

חוק שעות עבודה ומנוחה

חוק שעות עבודה ומנוחה

חוק שעות עבודה ומנוחה הוא חוק הקובע את הזמנים שבהם מותר למעביד להעביד את העובד, את זכות העובד למנוחה שבועית, ואת הגמול שיש לשלם בעד

קרא עוד »
חוזה העסקה - מידע למועסקים

חוזה עסקה זכויות וחובות

הדברים שעל הצדדים לבחון בטרם עריכת ההסכם ביניהם: מהות השירות – האם מדובר בשירות שהוא בליבת העסק או שהוא חיצוני לו. מהות הקשר – האם

קרא עוד »

לכל שאלה בנושא דיני עבודה בשעת חירום ניתן לשלוח מייל למשרד ואנו נענה בהקדם office@shblaw.co.il

דילוג לתוכן