חוק שעות עבודה ומנוחה

חוק שעות עבודה ומנוחה

היהדות הנחילה למין האנושי מושג בעל חשיבות עצומה מכל הבחינות: יום מנוחה שבועי. מדינת ישראל אימצה באופן טבעי את הקונספט הזה, וקיבעה אותו בחוק – חוק שעות עבודה ומנוחה אשר נכנס לתוקף בתחילת תקופת כהונתה של הכנסת ה-2, בשנת 1951. חוק זה מביא לידי ביטוי את היותה של ישראל מדינה יהודית, ובה בעת מעניק לעובדים ולעובדות זכויות בסיסיות חשובות. במקרה של הפרת החוק, ניתן להיעזר בידע ובניסיון שהצטברו במשרד עו"ד שפירא בוטרמן על-מנת להגן על הזכויות.

הזכויות הנובעות מכוח חוק שעות עבודה ומנוחה

* יום מנוחה שבועי – כל עובד וכל עובדת זכאים ליום מנוחה אחד בשבוע, וליתר דיוק ל-36 שעות מנוחה ברציפות. עבור יהודים חל יום המנוחה בשבת, ואילו ישראלים שאינם יהודים רשאים לבחור בין יום שישי, שבת וראשון. חשוב לציין כי ישנם מגזרים שבהם מתבצעת עבודה גם בשבתות, עקב חיוניות (משטרה, בתי חולים וכו').

* היקף שעות העבודה – החוק מגדיר גם מהו היקף שעות העבודה המקסימלי: אורכו של יום עבודה יהיה 9 שעות לכל היותר (בשבוע עבודה בין 5 ימים), ובחישוב שבועי המקסימום הוא 45 שעות עבודה. המצב בפועל מעט שונה, וזאת מכוחם של צווי הרחבה: נכון ל-2023, אורכו של שבוע עבודה יהיה לכל היותר 42 שעות.

* תשלום עבור שעות נוספות – במקרים שבהם נוצר צורך להעסיק עובד גם מעבר לשעות העבודה הרגילות, תשולם לעובד או לעובדת תוספת שכר: 25% עבור השעה הנוספת הראשונה והשניה, ו-50% החל מהשעה הנוספת השלישית. עבור עבודה ביום שמוגדר כיום מנוחה, ובפרט בשבתות עבור יהודים, ימי בחירות וכד' תשולם תוספת של 50% על כל שעת עבודה והעובד יהיה זכאי ליום מנוחה חלופי.

ייעוץ מקיף והגשת תביעה במידת הצורך

משרד עו"ד שפירא בוטרמן אמון על הושטת עזרה לעובדים ולעובדות, וגם למעסיקים ולמעסיקות, כל זאת על בסיס בקיאות מעמיקה בלשון החוק והפסיקות הרלוונטיות – לרבות כמובן חוק שעות עבודה ומנוחה. השירות כולל ייעוץ מקיף מתוך יושרה מלאה, ובמידת הצורך גם הגשת כתב תביעה וייצוג הלקוח בפני בית דין לעבודה. מאפיינים נוספים של שירותי המשרד בתחום זה הם זמינות גבוהה והקפדה על מתן הסברים ברורים כך שכל אחד ואחת יוכלו לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורם.

דילוג לתוכן