באמצעות עריכת יפוי כוח מתמשך שוומרים על שלום בית

כמה שווה לך להשקיע על מנת לקבל שקט נפשי בעתיד?

ישנו כלי משפטי אשר יכול להעניק לך ולילדים שלך שקט נפשי עם הגעתך לעשורים המאוחרים בחייך. ואף בחלק מהמקרים לשמור על שלום בית! כלי זה נקרא – יפוי כוח מתמשך ואם עד כה לא שמעת על זה, אין להתפלא מאחר ומדובר בהסדר משפטי חדש יחסית.

אז מה עושים כדי לשמור על העתיד שלכם בדיוק כמו שהייתם רוצים שהוא יהיה?

במסגרת עריכת המסמך כל אחד קובע מראש מי יהיה אחראי לטפל בענייניו האישיים, הרפואיים ו/או הרכושיים אם חס וחלילה יגיע למצב שבו לא יוכל לטפל בענייניו לבד (בין אם בגלל חולשה קוגנטיבית ובין אם בגלל חולשה פיזית). בנוסף קבוע האדם במסגרת המסמך איך יטפלו בו!

השאירו את ההחלטות החשובות על עתידכם בידיכם! השאירו לילדיכם את הביצוע בלבד.

מי מיהילדים יהיה אחראי ועל מה? איך יטפלו בכם? האם במצב סיעודי מביאים מטפל או עוברים לדיור מוגן/מוסד סיעודי?? כמה כסף לתת לנכדים שמתחתנים? מי אחראי לדאוג לכם לקניות, ולנקות את הבית? מי אחראי על תשלום ההוצאות ועוד! זהו מסמך שעורך אדם כשהוא כשיר לקבל כל החלטה, והמסמך נכנס לתוקף רק אם האדם מאבד את היכולת לקבל החלטות לבד.

יש לי צוואה למה אני צריך יפוי כוח מתמשך?

צוואה פותחים רק כאשר האדם נפטר. יפוי כוח מתמשך מתייחס לטיפול האדם עוד בחייו ורק בתנאי שאיבד את היכולת לקבל החלטות לבד. בעריכת יפוי כוח מתמשך, אתם למעשה עושים ביטוח – שאם חס וחלילה תגיעו למצב שבו תזדקקו לעזרה וסיוע של הילדים, לוודא שזה יתנהל לפי הרצונות וההנחיות שלכם. כך למעשה אתם מצמצמים חיכוכים ומריבות בין הילדים שמנסים לנחש מה הייתם רוצים בכל מצב, ויודעים שהצרכים שלכם יתמלאו בדרך הנכונה והטובה ביותר.

יותר מזה, עריכת יפוי כוח מתמשך מונעת את הצורך במינוי אפוטרופוס במקרה של איבוד יכולות קוגנטיביות (תהליך שמבוצע באופן אוטומטי ע״י המדינה(. זהו הליך יקר, שבו מעורב גורם זר )האפוטרופוס הכללי) ושגם אם יתמנה קרוב משפחה שאתם הייתם רוצים בו, ולא תמיד זה קורה, הוא עובר הליך מאד מסורבל שמקשה עליו לתת לכם את המיטב, כיוון שהוא יצטרך לקבל לכל הוצאה מעט חריגה שמיועדת עבורכם, ומכספכם, אישור מהאפוטרופוס הכללי.

עריכת יפוי כח מתמשך מומלצת מאד על ידי עובדים סוציאלים ורופאים המתמחים בגיל המבוגר. וכאמור נכון לבצע אותה כמה שיותר מהר כאשר אתם כשירים ויכולים לקבל החלטות.השנה התפרסם סקר שנערך על עריכת יפוי כוח מתמשך בידי משרד המשפטים. מלבד הממנים שבעצם מרוצים כי זה מאפשר להם לתכנן מראש התמודדות עם מצבים שאין עליהם שליטה גם מיופי הכוח הביעו עמדה חיובית לגבי עריכת יפוי כוח מתמשך. "מניתוח הסקר בקרב בני משפחה של אנשים עם ירידה קוגניטיבית עלה כי רוב בני המשפחה הביעו עמדות חיוביות כלפי שימוש בכלים לתכנון מוקדם"

עריכת יפוי כח מתמשך מחייבת סבלנות מצד עורך הדין העורך את המסמך וגם מחשבה מצדכם.צריך לתת לכם את הזמן להבין את ההליך, את הסמכויות ולהחליט בעצמכם איך אתם רוצים לחלק את הסמכויות מחד, ומהן ההנחיות המקדימות שאתם רוצים לתת מאידך, ובנוסף באילו נושאים אתם רוצים לתת הנחיות מפורשות.כך למשל – יש כאלו שנכון להם לחלק את הסמכויות השונות בין מספר ילדים ביחד או לחוד, יש כאלו שנכון להם לקבוע שכל תחום יהיה ילד או כמה ילדים בלבד, יש כאלו שמעוניינים שבן הזוג יהיה מיופה הכח המועדף,ואחרים מעדיפים שלא

למידע נוסף על יפוי כח מתמשך וצוואה עוה"ד צרגלית בוטרמן מזמינה אתכם ליצור קשר ותשמח לענות לך על השאלות.

דילוג לתוכן